RODO

Kancelaria pomaga dostosować funkcjonujące w firmie zasady bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych do wymogów RODO.

Kancelaria przeprowadzając wdrożenie ochrony danych osobowych w pierwszej kolejności dokonuje oceny działalności spółki pod kątem ochrony danych osobowych, z uwzględnieniem specyfiki danej branży, ustalonej organizacji i kultury pracy oraz indywidualnych potrzeb, a następnie przygotowuje kompleksową dokumentację ochrony danych osobowych, dopasowaną do Państwa potrzeb i wymogów zgodnych z przepisami RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych).

Kancelaria pomaga dostosować funkcjonujące w firmie zasady bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych do wymogów RODO.

Kancelaria przeprowadzając wdrożenie ochrony danych osobowych w pierwszej kolejności dokonuje oceny działalności spółki pod kątem ochrony danych osobowych, z uwzględnieniem specyfiki danej branży, ustalonej organizacji i kultury pracy oraz indywidualnych potrzeb, a następnie przygotowuje kompleksową dokumentację ochrony danych osobowych, dopasowaną do Państwa potrzeb i wymogów zgodnych z przepisami RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych).

W ramach czynności wdrożeniowych oferta Kancelarii obejmuje następujące obszary:

  • Analiza ryzyka,
  • Usuwanie danych,
  • Rejestr czynności przetwarzania,
  • Weryfikacja podstaw przetwarzania,
  • Zgłaszanie naruszeń,
  • Spełnienie nowego obowiązku informacyjnego,
  • Ocena skutków dla ochrony danych,
  • Zmiana współpracy z organizacjami którym powierzane są dane osobowe.

Ponad powyższy zakres zaleca się podjęcie działań mających na celu dostosowanie środków technicznych i organizacyjnych tj. w szczególności:

  • analiza aktywów IT oraz stosowanych zabezpieczeń,
  • określenie odpowiednich środków technicznych,
  • ocena adekwatności zastosowanych zabezpieczeń,
  • stworzenie procedury m.in.: szyfrowania danych osobowych i pseudonimizacji,
  • zapewnienia ciągłości działania, regularnego testowania zastosowanych środków.
  • wprowadzenie procedur postępowania z danymi (zasady czystego biurka, czystego ekranu, polityki kluczy, itd.).

W obszarach wymagających specjalistycznej wiedzy wykraczającej poza obszar kompetencji Kancelarii współpracujemy z ekspertami dziedzinowymi.